lørdag den 25. februar 2012

Hjemmelavet mælke snitter mums!

Forrige uge var i praktik i en børnehave og hvergang at vi skulle spise så skulle jeg åbne mindst 5 mælkesnitter hver gang... og i kan tro jeg blev lækkersulten til sidst ;D så tja da det blev weekend så blev beslutningen at jeg ville lave noget selv ;D mums! 


ser de ikke bare gode ud ;O
 -ej jeg må sige at se smagte dog ikke helt som de rigtige kinder-mælkesnitter med godt smager de! og de var endelig meger næmme at lave synes jeg så det var en god ting :D 


opskrift:
Ingredienser i dejen:
150 g margarine
150 g sukker
3 æg
2 spsk. kakao
150 g hvedemel
1 tsk. bagepulver
3 spsk. mælk

fyld:
æggehvider 2
sukker 125
vanilie 2 tsk (pulver)
Hvordan man laver det.
Margarinen og sukker røres blødt. Æggene røres i ét ad gangen. Kakao-, bagepulver, hvedemel og mælk blandes i dejen.
Dejen hældes i en bradepande (30 gange 40 cm stor) beklædt med bagepapir og fordeles ud med en dejskraber. Kagen bages i knapt 10 minutter i en 225 grader varm ovn.
Vend kagen ud på sukkerdrysset papir og lad den afkøle. Kagen skæres i to lige store dele. Den ene halvdel smøres med creme og den anden del lægges derefter ovenpå.
Fyld lavning:
Man pisker æggehvider også putter man sukker i lidt ad gangen også vanilie.også til man kan vende det på hovdet.af sig selv og det ikke ryger ud. Også køler man lidt 5 min ca, 

god fornøjelse hvis det er noget ;D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar